Trade Events

MSE 2011

Pameran dan Persidangan Perdagangan Antarabangsa merupakan satu alat bagi mempromosi perdagangan yang paling berkesan dan kini menjadi perniagaan utama di Malaysia.

Negara ini mempunyai kemudahan berdasarkan standard antarabangsa yang mencukupi untuk menganjurkan pameran dan persidangan antarabangsa di peringkat tempatan.

Pameran dan persidangan semakin berkembang dari segi saiz dan kekompleksan. Bagi mempromosikan industri pameran dan persidangan di negara ini, kerajaan mewajibkan semua acara perdagangan tersebut, sama ada dalam skop tempatan dan antarabangsa, didaftarkan dengan MATRADE.

 
MIHAS
Pameran Halal Antarabangsa Malaysia (MIHAS), telah dilancarkan pada 2004 untuk memudahkan proses pembekalan dan penjualan bahan makanan halal, produk dan perkhidmatan yang berkualiti di peringkat global.
  • Acara tahunan MIHAS merupakan perhimpunan terbesar peserta industri halal.
  • MIHAS berjaya menarik pelawat dan peserta pameran dari pelbagai sektor industri yang terdiri dari farmaseutikal hingga kepada pelaburan Islam dan perbankan.
  • MIHAS menganjurkan perjumpaan dan pemadanan diantara lebih 500 pembeli dengan peserta MIHAS dari Malaysia.
  • MIHAS merupakan acara terulung yang berfungsi sebagai pintu masuk terbaik bagi pasaran dunia menembusi pasaran Muslim di peringkat global.
  • MIHAS berjaya mengharungi cabaran dalam menembusi pasaran yang masih baru serta komited untuk memenuhi permintaan pengguna produk halal dan mendekati generasi yang mencari dan mementingkan produk makanan halal yang berkualiti.

MIHAS dihoskan oleh Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), dan dianjurkan oleh Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (MATRADE).

Layari MIHAS

mse2011articlebanner_copy

 

Malaysia Services Exhibition (MSE) is a series of exhibitions organised by MATRADE to showcase and promote the best of Malaysian services overseas. The MSE series was created as a branding exercise for both the nation and its growing and dynamic services sector.

MSE 2011 was held from 17 - 20 April 2011 at Abu Dhabi National Exhibition Centre (ADNEC).

Malaysia Services Exhibition 2011 (MSE 2011) Opening Remarks

Malaysia Services Exhibition 2011 (MSE 2011) Press Clippings :

English version :

icon MSE 2011 : Rundingan RM5.2b di Asia Barat (112.9 kB)

icon Press Release : US$73.5 Million in Projects Negotiated at MSE 2011 (125.5 kB)

 icon Abu Dhabi to Host MSE 2011 (18 April 2011) (98.12 kB)

icon Abu Dhabi to Host Malaysia Services Exhibition 2011 (18 April 2011) (157.76 kB)

icon Malaysia Services Exhibition 2011 - MSE 2011 to Kick Off Next Sunday, Abu Dhabi (17 April 2011) (91.62 kB)

icon Malaysia Services Exhibition 2011 (15 April 2011) (94.32 kB)

icon Abu Dhabi to Host Malaysia Services Exhibition 2011 (15 April 2011) (108.58 kB)

 Arabic version : 

icon MSE 2011 Arabic News 1 (18 April 2011) (237.86 kB)

icon MSE 2011 Arabic News 2 (18 April 2011) (257.79 kB)

icon MSE 2011 Arabic News 3 (18 April 2011) (220.6 kB)

icon MSE 2011 Arabic News 4 (18 April 2011) (231.13 kB)

icon MSE 2011 Arabic News 5 (18 April 2011) (93.5 kB) 

 icon MSE 2011 Arabic News 6 (18 April 2011) (220.51 kB)

icon MSE 2011 Arabic News 7 (18 April 2011) (231.16 kB) 

icon MSE 2011 Arabic News (Source : AI-Bayan) (17 April 2011) (120.78 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source : AI-Ittihad News) (17 April 2011) (97.99 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source : Al-Khaleej) (17 April 2011) (135.15 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source : Emirates News Agency) (17 April 2011) (91.09 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source : Gulf In The Media) (15 April 2011) (77.49 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source : krwetatnt.net) (15 April 2011) (77.64 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source : MUBASHER.info) (15 April 2011) (76.8 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source : www.mohammedbinzayed.com) (15 April 2011) (60.36 kB)

icon MSE 2011 Arabic News (Source :Zawya) (15 April 2011) (99.48 kB)

Malaysia Services Exhibition (MSE) Official Website

Pameran Perdagangan

MATRADE menganjur dan menguruskan penyertaan Malaysia di dalam pameran perdagangan antarabangsa di luar negara. Pameran perdagangan merupakan satu titik permulaan yang baik bagi syarikat yang ingin mempromosikan produk dan perkhidmatan mereka kepada pembeli asing yang berpotensi. MATRADE menyediakan bantuan dalam mengendalikan penempahan ruang, rekaan dan pembinaan gerai, publisiti sebelum acara dan penjadualan mesyuarat perniagaan dengan pembeli asing.

Misi Pemasaran Khusus

MATRADE menganjurkan misi pemasaran khusus di luar negara untuk mencari dan mengenal pasti peluang perdagangan bagi produk dan perkhidmatan yang terpilih. Selain daripada menghasilkan jualan berpotensi, misi ini juga membuka peluang untuk memperluaskan rangkaian perniagaan

Misi Perdagangan dan Pelaburan

MATRADE bersama dengan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) dan Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA), menganjurkan secara tahunan beberapa misi perdagangan dan pelaburan kepada pasaran baru. Dengan menyertai misi perdagangan ini, syarikat Malaysia boleh meningkatkan rangkaian hubungan perniagaan dengan pegawai, ahli perniagaan dan pembeli diperingkat antarabangsa.

Kaunter Promosi

MATRADE membuka Kaunter Promosi di pameran perdagangan terpilih untuk menyebarkan informasi mengenai produk dan perkhidmatan dari Malaysia termasuklah juga mempamerkan katalog produk dan perkhidmatan daripada Syarikat Malaysia. Kaunter Promosi adalah satu alternatif yang kos efektif bagi pengeksport Malaysia mempromosikan produk dan perkhidmatan mereka.

Lihat Senarai Acara Perdagangan